Case/project
Green Hybrids
Propositie | Marketingstrategie | Marktontwikkeling
Voor Green Hybrids, een innovatief bedrijf in de duurzame sector, hebben wij recentelijk een project afgerond waarin wij hun propositie hebben aangescherpt. Daarnaast hebben we een heldere marketingstrategie ontwikkeld. Dit heeft in korte tijd geresulteerd in nieuwe klanten en het afsluiten van mooie opdrachten. Lees meer in deze case.
Green Hybrids
Het is nog maar kort geleden dat algemeen directeur Peter Goulooze besloot om met Green Hybrids een plek te veroveren op de markt van ‘groene energie’. Vanuit zijn passie voor duurzame energie besloot hij zich te verdiepen in de mogelijkheden van het opwekken van energie uit wind & zon én de opslag van energie. Green Hybrids is de pionier fase inmiddels voorbij. Om zijn groeiambities te realiseren zocht Peter allereerst een financieel krachtige investeerder. Vervolgens startte hij in de zomer van 2021 een samenwerking met consultant Christiaan Mooij van het bedrijf ProudPepper. Zeven maanden later staat er een duidelijk groeistrategie; de eerste commerciële resultaten zijn een feit. Diverse kwalitatieve leads zijn inmiddels klant bij Green Hybrids.
Meters maken met ProudPepper
Diverse argumenten lagen ten grondslag aan Peter’s beslissing om de samenwerking aan te gaan met ProudPepper:
- de wil om te versnellen in een rap groeiende markt;
- de behoefte aan een objectieve blik van buiten;
- een professional die hem adviseert en dwingt tot het maken van keuzes zonder daarin dwingend te zijn. Kortom, respect voor de bedrijfsvoering, bedrijfscultuur en de levensfase waarin het bedrijf verkeert;
- een denker en een doener; niet alleen onderzoek en een groeiplan, maar begeleiding en implementatie tot en met zichtbaar commercieel resultaat.
Resultaat
“Binnen de markt van ‘groen energie’ gaan ontwikkelingen snel en volgen innovaties zich in rap tempo op”, vertelt Peter. “Met de komst van Christiaan hadden we een meedenkend adviseur ‘in huis’ die zich snel de materie voor opwekking en opslag van groen energie eigen maakte. Als Willy Wortel Club zijn we dagelijks bezig met innovaties voor het winnen van energie met wind en zon en de opslag van energie. We verliezen daar nog weleens uit het oog dat je uit al die ontwikkelingen, wel keuzes moet maken om vervolgens vanuit een duidelijk businessproposities aan de slag te gaan met sales. Christiaan pakte dat voortvarend aan met de ProudPepper-methode. Na gesprekken met mij en collega’s stond er al snel een missie, visie en bedrijfspropositie op papier. Daarna volgde de commerciële strategie voor de zakelijke markt met daarin duidelijke stappen. Hierdoor ontstond structuur en richting. Vervolgens ging hij aan de slag met de ontwikkeling van een marketingpakket; denk daarbij aan een nieuwe website voor de zakelijke markt (inclusief teksten en beelden), social media, een brochure en productsheets.
Van leads naar eerste klanten
Het CRM systeem werd ingericht met verkoopkansen en een overzichtelijke sales pipeline, inclusief rapportages en kpi’s. Christiaan ging daarna heel pragmatisch zelf aan de slag met de commerciële activiteiten. Met als resultaat dat er in korte tijd mooie opdrachten zijn afgesloten met nieuwe klanten in het MKB-segment. Inmiddels hebben we onze eigen sales-man die ook door Christiaan wordt gecoacht. Met volle overtuiging kan ik zeggen dat de investering in ProudPepper dubbel en dwars is terugverdiend. Ik kan elke mkb-bedrijf met serieuze groeiambitie aanraden om eens een bak koffie te gaan drinken met Christiaan!”
Benieuwd hoe wij dit voor jouw bedrijf kunnen verzorgen? Neem dan contact met ons op via info@proudpepper.nl
Wat onze klanten vertellen
Plan een vrijblijvend adviesgesprek
Wat zijn jouw ambities op het gebied van positionering, branding en marktontwikkeling? Welke kansen liggen er voor jouw bedrijf? Laten we eens kennismaken en samen kijken waar die ‘peper’ zit.
Bel of mail
BTW en KvK
BTW: NL852091679B01
KvK: 56365306