Skip to content

Businesscase: Savvy Congress

Omzetgroei, positionering en marktontwikkeling

Savvy Congress
Savvy Congress biedt sinds 2013 digitale tools voor evenementen, congressen en (aandeelhouders) vergaderingen. Met deze tools kunnen deelnemers op een slimme manier met elkaar in contact komen, kennis delen en actief deelnemen aan de meeting. Met de gegenereerde data kunnen opdrachtgevers vervolgens betere beslissingen nemen.

Het bedrijf bouwde de afgelopen jaren in binnen en buitenland aan een sterke positie binnen de evenementenmarkt. De komst van de Covid-pandemie in 2020 werkte vervolgens als een katalysator. Organisaties gingen massaal op zoek naar oplossingen om fysieke events online te laten plaatsvinden. In een latere fase van de pandemie bleek vervolgens de hybride dienst ook goed aan te sluiten op wensen van de doelgroep.

Samenwerken met ProudPepper
Allereerst was daar tijdens de pandemie natuurlijk blijdschap dat de Savvy dienstverlening naadloos bleek aan te sluiten op wensen uit de markt. Tegelijkertijd was er de visie dat met de komst van een vaccin, bedrijven mogelijk weer een andere koers zouden varen voor de invulling van evenementen. Savvy besloot daarom de eerste contouren van een nieuwe business propositie te delen met bedrijfsadviseur Christiaan Mooij van ProudPepper. Het ontbrak Savvy in deze voor hen turbulente periode, aan tijd om hier volledig aandacht aan te geven. Savvy vond in Christiaan een praktische adviseur die ook actief aan de slag ging met het uitwerken van deze nieuwe dienst en het vermarkten daarvan. Het bleek een vruchtbare samenwerking van 6 maanden.

De samenwerking tussen ProudPepper en Savvy is terug te brengen in pakweg 6 stappen.

Stap 1: Propositie en Businessmodel
Na goede gesprekken en een inventarisatie van de markt, vond allereerst een doorontwikkeling plaats van de propositie en het businessmodel.

Stap 2: Marktonderzoek en acquisitie
De target doelgroep werd onderzocht en in kaart gebracht. Wat volgde was een actieve benadering van de geselecteerde leads door Christiaan via telefoon, LinkedIn en mail. Het betrof in deze casus maatschappen binnen ziekenhuizen die regelmatig over allerlei zaken moeten stemmen. Dit bleek een goede zet. Het gemak, de efficiency gecombineerd met borging van privacy en it-security bleek aan te sluiten bij de behoeften en wensen van de leads. De eerste 4 maatschappen van diverse ziekenhuizen maken inmiddels gebruik van het online stemsysteem. Inmiddels blijkt ook de advocatuur een kansrijke 2e targetdoelgroep.

Stap 3: Inrichten CRM
Het CRM systeem werd door Christiaan ingericht met verkoopkansen, een sales pipeline, rapportages en KPI’s.

Stap 4: Werving, selectie en coaching accountmanager
Toen ‘de motor draaide’ werd een profiel opgesteld voor een accountmanager, daarna volgde de werving & selectie, de nieuwe accountmanager werd ingewerkt, gevolgd door een coaching traject met Christiaan. Er is nu een maandelijkse overlegstructuur ingesteld voor het sturen op de sales pipeline.

Stap 5: Contentkalender en Leadgeneratie
Om het onderscheidende verhaal van Savvy consequent en met een vaste frequentie te vertellen, is er een contentkalender opgesteld. Op basis hiervan wordt tekst- beeld- en videocontent gecreëerd voor website en social kanalen. Hiermee wordt gewerkt aan de branding van Savvy. Ook zijn leadgeneratie-campagnes ingesteld. Hiervoor worden landingspagina’s, whitepapers en social teaser-teksten/banners ontwikkeld.

Stap 6: Sales- & Marketingplan 2022
Met de oplevering door Christiaan van het sales- & marketingplan voor omzetgroei in 2022, is het bedrijf Savvy klaar voor het post-corona tijdperk.

Over Christiaan en zijn aanpak 
“Veel werk en ideeën waren bleven liggen in de drukke corona-periode. Christiaan heeft het opgepakt én doorgepakt; dat is fantastisch gegaan. CRM opschonen verliep snel en soepel. Dat geldt ook voor profiel opstellen van de nieuwe accountmanager en de werving. De juiste kandidaat is aan boord en werd door hem gecoacht!

Met new business maakten we stappen dankzij Christiaan. En let wel, het gaat hier om een ingewikkeld product. Dat vergt geduld in de marktbenadering met vaak lange doorlooptijd voordat je uiteindelijk het verlossende groene licht krijgt op een offerte. Soms moest hij wel 3 maanden wachten. Maar de eerste tevreden nieuwe klanten zijn een feit. Het is mooi dat Christiaan zo’n traject van A tot Z begeleidt”.

Over de persoon Christiaan hoeft Savvy niet lang na te denken: “Sociaal, vriendelijk, geduldig, toegankelijk, een doorpakker en zeer geïnteresseerd”.

Samenwerking in toekomst
”Voor nabije toekomst blijft Christiaan terugkomen bij Savvy voor onze maandelijkse overlegmomenten. In toekomst sluit ik niet uit dat hij weer in beeld komt als we nieuwe producten of diensten in de markt willen zetten.”

Savvy logo