Skip to content

Marktonderzoek

Een marktonderzoek is belangrijk wanneer je een nieuwe markt wilt betreden. Of het nu gaat om een bestaand product in een nieuwe markt of een totaal nieuw idee. Met een marktonderzoek weet je precies wat de toegevoegde waarde is van dit product voor die nieuwe doelgroep. 

Het doel van dit marktonderzoek is om achter de wensen van de doelgroep te komen. Niet alleen over het product maar ook over jouw proces, werkwijze en de organisatie. Welke pijnpunten kun jij verzachten waar deze doelgroep tegenaan loopt. Welk voordelen kun je deze klanten bieden waardoor jij je écht kunt onderscheiden van de concurrentie. 

Met een uitgebreid trendonderzoek naar de sector en met interviews waar we écht doorvragen onderzoekt ProudPepper hoe jij deze doelgroep succesvol kunt benaderen. We bepalen de persona’s en brengen de belangrijkste thema’s in kaart zodat jij met deze doelgroep in gesprek komt. Je kunt het tenslotte maar één keer goed doen. De resultaten werken we uit in een helder en concreet rapport met praktische vervolgstappen.

Wat doen we en wat krijg je:                            

  • Diepte-interviews met (potentiële) klanten.
  • Trendonderzoek sector.
  • Toegevoegde waarde organisatie bepalen.
  • Onderscheidend vermogen organisatie bepalen.
  • Inzicht geven in de productwensen van de doelgroep.
  • Inzicht geven in de persona’s.
  • Inzicht geven in de juiste marktbenadering.
  • Commerciële kansen bepalen.
  • Compleet uitgewerkt rapport.
  • Praktische vervolgstappen hoe de markt te benaderen.
  • Evaluatie na 2 maanden.
ProudPepper whitepaper open

Wij werken voor

Wat onze klanten vertellen

Marktonderzoek

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Wat zijn jouw ambities op het gebied van positionering, branding en marktontwikkeling? Welke kansen liggen er voor jouw bedrijf? Laten we eens kennismaken en samen kijken waar die ‘peper’ zit.

Bel of mail

06-14914916
info@proudpepper.nl

BTW en KvK

BTW:  NL852091679B01
KvK:   56365306

Vul je gegevens in.